۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۵۶۷۵۸۰
آیت الله خاتمی تبیین کرد؛

پنج گام قرآنی و روایی حضور مردم در راهپیمایی روز قدس| باید به ملت ایران آفرین گفت

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ملت ایران جنگ با آمریکا و صهیونیسم بود و نباید در آن تردید کرد، گفت: باید به ملت ایران برای حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس، آفرین گفت.
آیت الله خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در مراسم نماز جمعه روز جهانی قدس تهران و در خطبه نخست آن، به ملت ایران برای حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس آفرین گفت و اظهار داشت: این حضور پرشور عبادت سیاسی بود که جایگاه والا و شایسته‌ای دارد و پنج عنوان قرآنی و روایی بر این حرکت مردم مترتب است.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری از دشمن ستیزی، بیعت با پیامبر اکرم‌(ص) و بستن پیمان ظلم‌ستیزی با آن حضرت، جهاد، خشم برای خدا و تولی و تبری (دوست داشتن دوستان خدا و دشمن داشتن دشمنان خدا) که در متن دین است، به عنوان پنج گام قرآنی و روایی حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس نام برد که دشمنان را به خشم آورد.

وی با بیان اینکه مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ملت ایران جنگ با آمریکا و صهیونیسم بود و نباید در آن تردید کرد، گفت: آرزوی نتانیاهو و ترامپ آن است که این شعار در ملت ایران نباشد اما به آنان می گویم تا شما این خوی استکباری را دارید طنین مرگ بر‌ آمریکا و مرگ بر اسرائیل افزوده خواهد شد.

آیت‌الله خاتمی از ترامپ به عنوان دشمن‌ترین دشمن اسلام نام برد و با بیان اینکه امروز دشمنی ذلیل‌تر و زبون‌تر از نتانیاهو به عنوان دشمن خدا نیست، تصریح کرد: مردم در این راهپیمایی باشکوه از دشمنان خدا ابراز تنفر و برائت کردند و خداوند نیز برای این حضور به ملت ایران پاداش و اجر فراوان داده و می‌دهد.

خطیب نماز جمعه تهران در بخش پایانی سخنان خود در خطبه نخست، ابراز امیدواری کرد که پیش از ۲۵ سالی که مقام معظم رهبری فرمودند، شاهد نابودی رژیم صهیونیستی باشیم.

وی در خطبه دوم با بیان اینکه راهپیمایی امروز تنها علیه صهیونیست‌ها نبود بلکه علیه آمریکا هم بود که حامی بی چون و چرای این رژیم غاصب و جلاد است و نیز علیه سازشکاران منطقه بود که مثلث شومی را علیه مسلمانان شکل داده‌اند و گفت که آنها باید بدانند این تحرکات روزی به ضرر خود آنان خواهد شد.

آیت‌الله خاتمی وحدت در شرایط کنونی را ضروری خواند و با بیان اینکه ما در کشور عناصر وحدت‌بخش بسیاری داریم که ولایت فقیه، نفرت از رژیم صهیونیستی، نفوذ منطقه‌ای، انرژی هسته‌ای و اقتدار موشکی از نمونه‌های بارز آن به شمار می‌رود، تصریح کرد: مردم با هر سلیقه‌ای رهنمودهای ولایت را فصل الخطاب می‌دانند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه خطاب به نتانیاهو که مردم ایران را دوست خطاب کرده بود، گفت: تک تک مردم ایران، رژیم صهیونیستی را دشمن خود می‌دانند و با افتخار مرگ بر اسرائیل می‌گویند.

وی با بیان اینکه شکستن بن‌بست‌ها از خصوصیات یک رهبر شایسته است، خاطرنشان کرد: ولایت فقیهی که مردم ما پذیرفتند در طول این چهل سال بن‌بست‌شکنی‌ها کرده است که نمونه آن جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس، بحث انرژی هسته‌ای، ایستادگی در برابر برجام معیوبی بود که از سوی آمریکا و اروپا می‌خواست به ملت ایران تحمیل شود.

آیت‌الله خاتمی در ادامه سخنان خود با اشاره به بخشی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مرقد مطهر امام راحل، خاطرنشان کرد: سخنان مقام معظم رهبری موعظه و نصیحت نیست بلکه راهبرد است و رسانه‌ها و مردم باید به سخنان ایشان بیشتر بپردازند و جا دارد که رسانه ملی نیز چندین بار به این سخنان بپردازد.

وی شعار ما می‌توانیم را شعار عزت و غیرت ملت و شعار قرآنی دانست و با بیان اینکه ایجاد یأس و ناامیدی از ناحیه هرکس که باشد کار دشمن است، گفت: در این چهل سال ملت بزرگ ایران گردنه‌های سختی را پشت سر گذاشته و به یاری خداوند از این گردنه‌های سخت که دشمنان پیش روی آنان گذاشته‌اند نیز با عزت و قدرت عبور خواهد کرد.

خطیب نماز جمعه تهران در ابتدای خطبه دوم از مردم ایران برای تجلیل شایسته از امیرمؤمنان امام علی‌(ع) تقدیر و تشکر کرد و یاد و خاطره پانزدهم خرداد و امام راحل که اسلام غریب را به صحنه حاکمیت آورد و به اسلام عزت بخشید، گرامی داشت./920/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات